Alla inlägg den 28 september 2008

Av Skogsfrun - 28 september 2008 21:55

Kom igår ihåg en sak som hände när jag pluggade in 7-9 igen
I vuxen ålder efter att ha fått alla barnen.
Det var sjuka jag pluggade in på en svenska lektion..
Ni vet och har säkert hört talas om Mummintrollen..
Jag avskyr dom.. Dom av min förvåning när min lärarinna talar om att vi ska få en bok med oss hem som vi ska läsa för att sedan göra en recention av..
Ja GISSA vilken bok???... Joooo MUMMINTROLLEN..
Inte ens mina egna barn tyckte om att varken läsa eller titta på dom på TV..
Å dååååå skulle jag LÄSA SKITEN... Nääää där var dropen rågad - inte tusan tänkte jag göra det.. Inte en chans.. Gjorde det inte heller.. Sa vad jag tyckte. Men fick bra betyg iaf.
27 år och läsa Mummintrollen... Fy bubblan..

Varken ser läser eller tittar på skiten ens idag.

Jaja ha det så gott..
Kramen Skogsfrun

Av Skogsfrun - 28 september 2008 21:53

    Jag heter Penis och begär löneförhöjning av följande skäl:

* Jag utför kroppsarbete
* Jag arbetar på stora djup
* Jag störtar med huvudet först in i mitt arbete
* Jag har aldrig ledigt på helger
* Jag arbetar i en fuktig omgivning
* Jag får inte betalt för övertid
* Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation
* Jag arbetar i höga temperaturer
* Mitt arbete utsätter mig för stora smittorisker.


BESLUT:


Bäste Herr Penis,

Efter noggrant övervägande av Er begäran har förvaltningen kommit fram
till slutsatsen att avslå den samma av följande grunder:

* Ni arbetar inte 8 timmar
* Ni somnar redan efter kortvarigt arbete
* Ni följer inte alltid ledningens anvisningar
* Ni arbetar inte alltid på er av ledningen anvisad plats, utan
uppehåller Er oftast på andra platser

* Ni tar inget eget initiativ utan måste sättas på press och bli
vänligt behandlad innan Ni överhuvudtaget börjar arbeta

* Er arbetsplats är tämligen smutsig när Ni lämnar den
* Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna t ex användandet av
skyddskläder

* Ni går i pension långt före 65 år
* Ni tar aldrig några dubbelskift
* Ni lämnar ibland Er anvisade plats utan att ha slutfört Ert arbete

* Och som det inte vore nog: vi har ständigt sett Er lämna
arbetsplatsen bärandes två säckar med misstänkt utseende.
men för all del Trevlig helg/Lönekontoret

Av Skogsfrun - 28 september 2008 19:49

Och jag med.. Helt färdig.. Varför eller utav vad.. Ja jag VET inte.. Haft besök i helgen.. Det gick jätte bra.. Fast i går satte febern igång igen.. Orkar inte ett dugg.. Utom gå ut med hundarna o knappt det.. Mn dom måste ju ut vare sig jag orkar eller inte. La oss ganska sent sov länge i morse. Upp fika sen ta ut odjuren.. Sen körde jag hem mitt främmande.. Fast vi var o handlade innan.. Är nog därför jag är så slut. Tror jag.. Blir det när det är massa folk omkring mig. Passade på¨åka inom Media Marcet som öppnade i helgen.. Köpte en skrivare o ett nytt tangentbord.. För snacka om utslitet.. Snart syns det inte på någon tangent vad det är för bokstäver på dom.. Så mmmm flitigt använt :) Men det är dyrt 499 kr.. Jag måste ha ett ergonomiskt.. Å dom är mycket dyrare än vanliga.. Ja för annars kan jag inte skriva alls.. Fast klart hade kanske inte varit någon förlust..Men skoj se att det är en del som iaf kommer in på sidan - sen om alla läser eller inte är ju en annan femma.. Eller en Tia kanske..

Nu har jag matat diskmaskinen så den dricker sig full nu..

Och disken ren sen hoppas jag.. Ja inte djuret REN utan Att disken blir REN :) Hundar är färdig rastade för idag..

Så nu har jag gjort natta här.. Så skönt så.. Ska kolla om de är nått på TV annars blir det tidigt i säng..

Ha en underbar Söndags kväll..


Kramar Skogsfrun

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du 2009 blir ett bättre år för dig?
 "Ja"
 "Nej"
 "Vet inte"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards