Alla inlägg under november 2008

Av Skogsfrun - 27 november 2008 14:01

Jag tänker då på detta med husdjur. Jag har ju hund och som hundägare så måste man ju plocka upp det den gör ifrån sig ute. Helt rätt om den gör det på en gågata eller på en vanlig gräsmatta. När vi går i skogen så gör jag det inte. Men man ser att andra har gjort och sedan släng påsen med skiten i skogen... Varför då ens göra sig besväret med att plocka upp det? Det var inte sådana naturpåsar som naturen själv bryter ner utan en vanlig svart påse. Undrar hur den personen tänkte egentligen... Sen har vi detta med KATTER!!!!! Jag älskar katter.. Men tycker absolut inte att det är trevligt att ha andras katter som kommer o skiter i min rabatt.. Inte heller att min hund hittar detta skit o gärna vill äta upp det.. Och har man en j*vla otur så rullar sig hunden i skiten oxå.. Varför skaffar man sig katter om man inte har dom inne? När man bor i ett bostadsområde med både sandlådor och barn. Vart ska barnen leka sen då?? I denna sandlåda som är sååå full smockad med kattskit? Eller ska man vara tvungen att inte låta sina barn leka ute pga alla ute katter?? Varför ska inte alla kattägare gå ut o plocka upp skiten efter sina katter? Är det en omöjlighet så håll katten inna då.. Där har den ju en kattlåda att göra sina behov i och behöver då inte förstöra för alla andra grannar som inga katter har.. Tänk om vi hundägare skulle låta våra hundar skita i sandlådan där barn sen ska leka i.. Vilket RAMASKRI det skulle bli.. Nä se till att om du skaffar dig en katt så håll den inne..


Ja det var dagens funderingar.. Fast har egentligen funderat på detta länge.. Framför allt när min hund så gärna vill äta deras SKIT!!!


Ha en underbar Torsdag


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun

Av Skogsfrun - 25 november 2008 13:27

Men det smälter nog snart bort igen. För vi har ju plusgrader. Sitter nu här o väntar på svar på mina lektioner. Är två av dom godkända så blir det en examen. Sen fortsättning på den tredje. Det är roligt att koda själv. Ska sen försöka sätta ihop en lite julsida med att bara ha kodat den själv. Blir spännande se om det går bra.  Hade främmande i går.. Det var så trevligt. Blir mer besök ikväll :) Så nu ska jag ta fram snabedraken o mata honom lite grann. Sen ska hunden få bada.


Ha en fortsatt trevlig Tisdag


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun

Av Skogsfrun - 24 november 2008 11:47

Så jag passar idag på att pynta min sida lite granna.. Ska pynta här hemma också i veckan. Så allt är klart till på Söndag. Helgen har varit ganska så bra. Har nu klarat av 4 examen :) har nu två kvar i denna omgång. Så före Jul är jag i alla fall klara med dom alla. Den sista blir i CSS script.. Ska bli spännande - då jag inte hållt på med det tidigare.. Bara liksom nosat lite på det.

Ja nu får du ha en bra dag.


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun


Av Skogsfrun - 22 november 2008 10:10

Och så är här SNÖ!!! Fy för den lede.. Den ligger tom kvar på backen idag. Igår var den bara på gräsmattan. Inget vidare då det är kallt o halt. Vill ha värme sol o sommar.. I går kväll la min dator av.. Den bara sluta fungera.. Nä fy f*n tänkte jag inte det oxå.. Så jag plockade bort alla kablar satte burken på köksbordet så plockade bort chassit. Wow vad med damm det var i den.. Fram med dammsugaren å göra rent allt.. Sen i med kablar o testa. Ohh YES den startade. Och helt plötsligt gick den såå där tyst igen.. Så antagligen var det för mycket damm i den. Jag har ju sådant fint fint damm här i lgh. Så det kryper ju in överallt.. Så nästa gång den börjar låta igen så ska jag öppna den o damma av den - så håller den kanske ett par år till. Vore elände om den går sönder. Har absolut inte råd att skaffa mig en ny dator. Så var det en vecka kvar till första advent. Då ska jag ställa upp alla mina tomtar.. Och klä om denna sida med så den blir lite mer julig. Ska göra en ny julhemsida också med eget material..

Ha en underbar lördag


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun

Av Skogsfrun - 21 november 2008 14:31

Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i
kartonger
och väskor.
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna.

Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra
matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och
festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska
Chardonnay.

När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in
halvätna
räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger.

Sen rengjorde hon köket och lämnade huset.
När maken återvände med sin nya flickvän var allt lycka och och glädje
de
första dagarna. Sen började, sakta, huset att lukta. De försökte
allt,
dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna.

Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare,
mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp
överallt.

Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu
inte
så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar.

Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes.
Inget hjälpte. Folk slutade komma på besök.

Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset. Hembiträdet
slutade. Slutligen stod de inte ut med stanken längre
utan
beslöt sig för att flytta. En månad senare hade de inte fått huset
sålt,
trots att de halverat priset.

Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att
svara på
deras telefonsamtal. Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån
för
att betala sitt nya hus. Exhustrun ringde mannen och frågade hur allt
stod
till.

Han berättade hela historien om det ruttnande huset.
Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem
förskräckligt
mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset.

I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han
med
på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor
att hon
skrev på samma dag. Det gick hon med på.

En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg
flyttfirman
komma och hämta allt för transport till den nya bostaden.

Inklusive gardinstängerna................

Av Skogsfrun - 19 november 2008 06:48

När man vaknar. Hua vilken tradig tid det är nu. Mörkret faller tidigt och dagas sent. Inget vidare.. Vill ha sol och värme.. Men man kan ju inte få allt. Idag ska jag en in till stan. Allt det privata ser lite ljusare ut iaf. Jag kan ev ana en liten ljuspunkt framöver. Snabeldraken ska få lite mat idag senare. Tror min hund ska få sig ett bad i kväll också. Håller nu på med mina tre kurser. Två har gått jätte bra medands den tredje fick jag i två dagar försöka klura ut. Men igår klarade jag lektion ett. Så senare ska jag fortsätta med dom. Det blir en kall dag. Hoppas att solen vill titta fram senare så jag kan gå på en skön promenad.

Ha det så gott..

Tack för alla uppmuntrande kommentarer.


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun

Av Skogsfrun - 15 november 2008 17:20

Vem var Jesus? 


Det finns tre bevis på att Jesus var mexikanare: 
- Han hette Jesus 
- Han var tvåspråkig 
- Han hade problem med myndigheterna 

Men det finns också belägg för att han var irländare: 
- Han gifte sig aldrig 
- Han berättade alltid historier 
- Han älskade att vara ute i naturen 

Samtidig finns det tydliga indikationer på att Jesus var svart: 
- Han kallade alla för 'broder' 
- Han gillade gospelmusik 
- Han fick ingen rättvis rättegång 
 

Tre starka argument talar för att Jesus var italienare: 
- Han gestikulerade när han talade 
- Han drack vin till alla måltider 
- Han var säker på att hans mor var jungfru, modern säker på att han var Gud. 

Men annat tyder på att Jesus kan ha varit från Californien: 
- Han klippte aldrig håret 
- Han gick barfota 
- Han grundlade en ny religion 
 

MEN, de tydligaste indicierna talar faktiskt för att Jesus var en KVINNA 
- Han blev tvungen att utfodra många människor med kort varsel, även om det inte fanns tillräckligt med mat. 
- Han försökte att göra sig hörd bland en massa män som inte lyssnade. 
- När han dött blev han tvungen att uppstå igen för det fanns mer att göra. 

Av Skogsfrun - 15 november 2008 08:06

Gör morgon.

Sitter nu här o väntar på ett par som ska komma o köpa ena hunden. Dom kommer nog snart. I går blev det Idol. Dom var jätte duktiga alla. Men Kevin är absolut den bästa.. Hoppas han vinner allt.. Annars så har det inte hänt så mycket. Lusten finns heller inte till att göra så mycket. Men snart är det ju dags för alla MÅSTEN.. Så hoppas jag då kommit upp lite ur groppen tills dess.


Ha en underbar Lördag


Tack för besöket


Kramen Skogsfrun

Presentation

Omröstning

Tror du 2009 blir ett bättre år för dig?
 "Ja"
 "Nej"
 "Vet inte"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards